تعویض کریستیانو در حالی بود که وضعیت بدنی‌اش نیازی به توضیح ندارد و او در همه دقایق بازی‌های النصر بدون مشکل به میدان می‌رود. با بیرون آمدن او و درحالی‌که بازی با برتری ۲بر صفر پرتغال دنبال می‌شد، اشتهای گلزنی شاگردان مارتینس کم شد و در نیم ساعت پایانی نتیجه یک-یک به ثبت رسید.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک رفتار جدید بین مربیان مد شده؛ اینکه به ستاره‌هایی مثل رونالدو و مودریچ که سن بالایی دارند، نباید زیاد بازی داد و به این ترتیب باید از آنها در برابر خستگی و مصدومیت محافظت کرد. در پیروزی ۳بر یک پریشب پرتغال برابر لهستان، کریستیانو رونالدو داشت عالی بازی می‌کرد؛ یک ضربه به دیرک زد، یک گل به ثمر رساند و در یک صحنه فداکاری کرد و توپی را که می‌توانست به‌راحتی گل کند، به برونو فرناندز سپرد. با این‌حال در دقیقه۶۲از زمین بیرون رفت و جایش را به بازیکنی مثل تیرنکائو داد که یک پدیده سوخته در فوتبال پرتغال به‌حساب می‌آید و چندین سال از زمانی که قرار بود در بارسلونا ستاره شود می‌گذرد. البته ترینکائو و ژوتا با هم به زمین رفتند. منظور این است که می‌شد ترینکائو را نادیده گرفت و ژوتا مثل برخی بازی‌ها که مارتینس تیمش را با ۲مهاجم می‌چیند، کنار رونالدو بازی کند.

کریستیانوی ۳۹‌ساله با گلزنی در یازدهمین بازی متفاوت این فصل انتظار داشت دقایق بیشتری بازی کند.

با گلزنی مقابل لهستان، حالا کریستیانو رونالدو بعد از ۳۰سالگی بیشتر از بهترین گلزنان تاریخ انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، برزیل و فرانسه گل زده است.

ستاره پرتغالی دهمین گل خود را در لیگ ملت‌های اروپا به ثبت رساند و سومین گلزن برتر این مسابقات شد؛ در کنار لوکاکو از بلژیک، موریکی از کوزوو، پس از هالند از نروژ و میتروویچ از صربستان (۱۵گل).

رونالدو یک رکورد شخصی دیگر هم در بازی‌های ملی زد و در کنار سرخیو راموس رکورددار پیروزی در بازی‌های ملی شد. البته راموس این بردها را در بازی‌های بسیار کمتری تجربه کرده است. بازیکنانی که بیشترین برد را در بازی‌های ملی داشته‌اند؛ راموس از اسپانیا (۱۳۱برد در ۱۸۰بازی)، رونالدو از پرتغال (۱۳۱برد در ۲۱۵ بازی)، کاسیاس از اسپانیا (۱۲۱برد)، مسی از آرژانتین (۱۱۹برد)، گواردادو از مکزیک (۱۰۲برد)، فرتونگن از بلژیک (۱۰۱برد) و ژاوی از اسپانیا (۱۰۰برد).

عملکرد رونالدو در این فصل؛ ۱۲بازی، ۱۴تأثیرگذاری، ۱۱گل و ۳پاس‌گل.

رونالدو و لواندوفسکی که ۲گلزن برتر تاریخ پس از ۳۰سالگی هستند، در این بازی روبه‌روی هم قرار گرفتند. کاپیتان‌های دو تیم روی‌هم ۱۶۰۳گل به ثمر رسانده‌اند؛ رونالدو ۹۰۶گل و لواندوفسکی ۶۹۷گل.

کریستیانو روی ۱۷۸گل در تیم ملی پرتغال تأثیر داشته؛ ۱۳۳گل و ۴۵پاس‌گل. او از سال ۲۰۰۷موفق به گشودن دروازه لهستان نشده بود.

گل‌های ملی مسی در بازی‌های رسمی و منهای دوستانه ۵۸گل است، یعنی ۳گل کمتر از نصف گل‌های ملی رونالدو در بازی‌های رسمی.

تعداد گل‌های رونالدو به مجموع گل‌های زلاتان ایبراهیموویچ و مارادونا روی‌هم رسید؛ یعنی ۹۰۶گل.

بازی بعدی پرتغال سه‌شنبه‌شب مقابل اسکاتلند برگزار خواهد شد.

کد خبر 890558
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha